Usługa samoobsługowej naprawy sprzętu Apple, która ma na celu umożliwienie klientom samodzielnej naprawy iPhonów i MacBooków — ruszyła w Europie. Apple ogłosiło, że oryginalne części, narzędzia i instrukcje będą dostępne dla klientów w Wielkiej Brytanii, Polsce, Szwecji, Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech oraz Hiszpanii.
Części zamienne są dostępne w „samoobsługowym” sklepie Apple. Klienci będą mogli wypożyczać narzędzia do wykonywania napraw, a także otrzymywać zniżki, wysyłając wymienione części do Apple w celu ich odnowienia lub recyklingu. Usługa obejmuje naprawę iPhone 12 i 13, iPhone SE trzeciej generacji oraz Macbooków.
Zestaw do samodzielnej naprawy Apple można wypożyczyć w cenie 299 zł. Będzie on dostarczany do klienta bezpłatnie i wypożyczany na tydzień. W sklepie znajdziesz ponad 200 różnych części i narzędzi do naprawy iPhona i Macbooka. Jeśli chcesz sprawdzić cenę części — musisz podać numer seryjny twojego urządzenia.
„Chcemy, aby klienci mieli wiele opcji niezawodnej i bezpiecznej naprawy, dlatego cieszymy się, że możemy uruchomić samoobsługową naprawę w Europie, dając naszym klientom bezpośredni dostęp do oryginalnych części, narzędzi i instrukcji sprzętu Apple” — poinformował dyrektor operacyjny Apple, Jeff Williams.
Reklama: Termowizja i noktowizja
Apple w dalszym ciągu poleca skorzystanie z profesjonalnej usługi w autoryzowanych serwisach. Firma podkreśla, że program jest przeznaczony dla „klientów, którzy mają doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych” i dodaje, że „odwiedzenie profesjonalnego serwisu, który używa oryginalnych części Apple, jest najbezpieczniejszym i najbardziej niezawodnym sposobem uzyskania naprawy”.